Nekik legalább mintha lenne valami szándékuk a történetbeli bemutatóval, ellentétben a nézőtéren elterülő rendezővel, aki hat teljes részt bekkel ki egyetlen instrukciószerűség nélkül. Ami az érzelmi vonalat illeti, bizony ott sem sokkal jobb a helyzet. A drámaírónőnek elhisszük ugyan, hogy meginog a hűségében (lásd még: "Minden asszony életében jön egy pillanat"), ám a díva férjvisszaszerzési törekvése és pláne – alighanem a sorozat bombájának szánt – leszbikus megszédülése úgy lóg a levegőben, mintha a zsinórpadlásról eresztették volna alá. Schell Judit, Lovas Rozi A sorozat színészei persze mind tevékeny részesei a végeredménynek, amelyet jóindulatúan igencsak vegyesnek ítélhetünk. Csányi Sándor (Fazekas Barnabás rendező) például újra csak beleszorul hajdani, s voltaképp már akkor sem komfortosan testhez álló szerepkörébe, így tehetségét e szériában mindössze annak a változatos domborzatú hanghordozásnak a sokszoros reprodukálásával bizonyíthatja, amellyel rendszerint a gúnyt, a felindulást, a zavart meg minden egyebet jelezni szokott.
Csak színház és más semmi – szereplők, tartalom, főcím. Az MTVA és a Megafilm Service közös produkciója a Csak színház és más semmi című hat epizódból álló sorozat második szériája 2017. február 24-től heti rendszerességgel, péntek esténként 20. 30-tól lesz látható a Duna televízión. Az első évadban a három szatirikus hangvételű szálon párhuzamosan bonyolódó, de alkalmanként összefonódó történet, a híres díva és rendező férje magánéleti válságába engedett bepillantást, epizódonként 52 percben. A folytatásban – hat hónappal később – Alinda (Schell Judit) és Barna (Csányi Sándor) rendbe hozták a házasságukat, és a gyerekvállaláson gondolkodnak. Dénes (Szervét Tibor) és Petra (Szávai Viktória) szétköltöztek, Dénes Kittyvel (Pálos Hanna) lakik, Petra pedig netes társkereső oldalakon igyekszik új párt találni. A színház komoly anyagi gondokkal küzd, ezért mindennél fontosabb, hogy az új bemutató sikeres legyen. Ennek érdekében Dénes szerződtet egy tehetséges fiatal rendezőt, Mátét (Klem Viktor), aki ragaszkodik hozzá, hogy Lili (Mikecz Estilla) legyen a főszereplő, amiért Barna és Alinda is neheztelnek.
Mivel a regény miatt elhanyagolja színházi munkáját, Dénes alkalmaz egy lelkes dramaturg gyakornokot, Kingát (Mentes Julcsi), hogy segítsen Petrának. Goda Krisztina kiemelte, hogy a fiatalokat is szeretnék megszólítani a sorozattal. A szereplőgárdában is több 20 és 30 közötti szereplő tűnik fel. Az egyik új történetszál is fiatalokról szól: az új szereplőként megjelenő Ember Márk egy énekest alakít, akinek menedzsere szeretné, ha színészkedéssel is foglalkozna, ezért megpróbál helyt állni a színházi világban, azonban elég sok nehézséggel találja szembe magát. A történet szerint a színház a Napfény hotel című zenés darab bemutatójára készül, amelynek főszerepére kérik fel az ismert fiatal popsztárt, Kozma Alexet (Ember Márk). A női főszerepre visszahívják Lilit (Mikecz Estilla), aki hamarosan összetűzésbe kerül a nagyképű celebbel. Lili helyzetét tovább bonyolítja, hogy a darabot Máté (Klem Viktor) rendezi, akivel idő közben szakítottak. Még egy új szál végigvonul a nyolc epizódon: a színház felvételt hirdet színésznői posztra.
Schell Judit (Báthory Alinda) ugyancsak rutinból dolgozik, s amikor nem a harsány és intrikáló primadonnát vagy a férjét visszakívánó asszonyt adja, akkor egészen jól boldogul. Sajnos, szinte mindvégig ezeket kell adnia, így aztán mindössze talán három jelenetben játszhat eleven embert. Nem állítható, hogy Szervét Tibor (Ivánszky Dénes színigazgató) megfeszülne, hogy bevett manírjaitól megszabaduljon, ám a figurája még így is őriz valami kedves sutaságot és emberi hőt. (Hogy neki színtévesztőként egy sötétkék mappát össze kell kevernie egy sárgával, az eljátszhatatlan és egyszersmind nehezen kommentálható mozzanat. ) Szávai Viktória (Lajtai Petra forgatókönyvíró) és Fehér Tibor (Kőváry Dániel restaurátor) szerelmi románca ugyancsak kelt némi rokonszenvet a nézőben: Szávai olykor egyenesen embert ábrázol, asszonyi megingása átélhető, míg Fehér felsőteste és egész külleme az eddigieknél okvetlenül komolyabb figyelmet érdemel tőlünk. A fiatalok ( Lovas Rozi, Vecsei Miklós, Pálos Hanna stb. )
Az új magyar mesejáték mindeközben két vonalon gyűjthetne nézői jutalompontokat: a színház belvilágának és atelierhumorának mégoly (f)elstilizált ábrázolásával, illetve a személyközi-érzelmi viszonylatok átélhetőbb és érdemibb bemutatásával. Az előbbi téren gyászosan gyengén teljesít a sorozat, s még leginkább talán egy-egy sprőd-gunyoros dialógusrészletben sejlik fel valami abból a színházi világból, amelyet Somerset Maugham vagy Molnár Ferenc amúgy pár alkalommal már sikeresebben megírt. A próbafolyamat imitálása kínos, s úgy lehet, még kínosabbak azok a részletek, amelyek "Lajtai Petra" közkívánatra felújítandó vígjátékából elhangzanak. "Nekem élet a színház, én csak itt vagyok én, / nekem kívüle nincs más e nagy Föld kerekén" – ez a két sor egy korábbi Lajtai-műből való, Lajtai Lajos Három tavasz című operettjéből, s mintha a sorozat színésznői is ezzel a Honthy Hanna-i mentalitással feszülnének neki a sikernek: akár a másik cipősarkát is lefűrészelve, no meg egymást mószerolva és kiborítva.
Hamarosan új, hat részes magyar sorozat indul a Duna Televízió műsorán! A Csak színház és más semmi... színfalai mögött három szatirikus hangvételű történetszál bonyolódik párhuzamosan, amelyek alkalmanként összefonódnak. Alinda, a híres díva (Schell Judit) és rendező férje, Barnabás (Csányi Sándor) magánéleti válsága körül bonyolódik majd a történet, amelynek egy színházi bemutató ad keretet, az olvasópróbától a premierig. Az előzetes tovább kattintva itt tekinthető meg: Január 10-től, heti rendszerességgel, vasárnap esténként háromnegyed kilenctől láthatják a nézők a Duna Televízión az MTVA és a Megafilm Service új közös produkcióját, a Csak színház és más semmi című hat epizódból álló sorozatot. Főszerepben: Schell Judit Csányi Sándor Szávai Viktória Szervét Tibor Mikecz Estilla Vecsei Miklós Fehér Tibor Lovas Rozi Géczi Zoltán Pálos Hanna További szerepekben: Dengyel Iván, Pálos Hanna, Udvarias Anna, Habermann Lívia, Sipos Vera és még sokan mások... Az MTVA és a Megafilm Service új közös produkcióját, a Csak színház és más semmi című hat epizódból álló sorozatot 2016. január 10-től heti rendszerességgel, vasárnap esténként háromnegyed kilenctől láthatják a nézők a Duna Televízión.
A sorozatot autentikus térben, a budapesti Thália Színházban és néhány külső helyszínen forgatták idén nyáron, szeptember közepéig bezárólag. A kiváló szórakoztatás mellett az alkotók és a közmédia elkötelezett célja a sorozat elkészítésével, illetve bemutatásával többek között az, hogy betöltsék az űrt a magyar tévésorozatok iránti igényre, érdeklődésre. Alkotók: Kálomista Gábor - producer Helmeczy Dorottya - line producer Divinyi Réka - vezető író Goda Krisztina - kreatív producer, forgatókönyvíró Miklauzic Bence - rendező Nagypál Orsi - rendező Babos Tamás - operatőr Balázs Ádám - zeneszerző Klimó Péter - díszlettervező Zelenka Nóra - jelmeztervező forrás: MTVA - Megafilm Service a fotókat készítette: Bara Szilvi, Kocsis Bence, Penziás Nikolett
A színigazgató tehát talpig öltönyös, a felesége pedig ünnepelt színműíró, s van aztán még egy valóságos dívánk is: mit mondjak, egy Báthory Alinda, meg minden! Nos, ő pünkt szétment hites párjával, a szüntelenül fogyókúrázó rendezővel, aki viszont az ágyában már meg is találta a következő Júliát. És akkor ejtsünk még szót a beépített öltöztető lányról, valamint link kedveséről, az adósságokban úszó tahóról, aki a készülő bemutatóról werkfilmet forgat, de eközben bulvárbotrányért is szimatolgat a Komédiás Színház háza táján. Merthogy a botránysajtó ugyancsak főszerephez jut ebben a sorozatban: a lesifotókban utazó Klikk megírja a díváról, hogy "fiatalságszérumot" szed, s azt is, hogy egy nőbe szerelmes. (Hiába, ezek az újságírók mindent kiszagolnak! ) Így azután érthető, ha tán nem is helyeselhető, hogy az első epizód végén a Hajcihő című zenés tévéműsor sztárja embereivel megvereti a fent említett zugfirkászt, s a leckéztetést ezzel az életszagú megjegyzéssel zárja: "köcsög kritikus".
Csak színház és más semmi 2016. 02. 15. Amikor az első epizód második percében felbukkant a képernyőn egy öltönyt-nyakkendőt viselő pesti színigazgató, rögtön világossá vált, hogy a Csak színház és más semmi jószerint még futó érintkezést se vállal a kortárs valósággal. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Ez persze egyáltalán nem meglepő, s hozzá nem is feltétlenül baj, elvégre a hatrészes sorozat címválasztással is deklarált előképének, a Csak szex és más semminek úgyszintén nem volt érdemi köze a való világhoz, de ettől azért még bőven nézhető vígjátéknak bizonyult. Viszont a másik nyilvánvaló – habár kevésbé hivatkozott – előzményben, Bujtor Istvánék ezredfordulós színházi sorozatában ( Komédiások/Színház az egész…) még az önkormányzat és a színház bonyodalmas viszonyáról is sok szó esett, azonban a végeredmény mégis csupán felettébb csekély lelkesedésre adott okot. Csányi Sándor Nincsen tehát biztos recept, s így elviekben bőven tolerálható a Divinyi Réka, Goda Krisztina és társaik által választott út, még akkor is, ha a Csak színház és más semmi számára forgatási színhelyül és egyszersmind bölcső gyanánt szolgáló Tháliában amúgy valósággal dübörög a valóság – még ha éppenséggel nem is a színpadon.
Mivel az eddigi helyszínen, a Thália Színházban rekonstrukció zajlott, ezért a történetben szereplő Komédiás Színházat is felújították, és a sorozatbeli társulat kénytelen volt addig egy művelődési házba költözni. Az új évadban is megtartották a sorozat cselekménygazdagságát és humorát, a karakterek szerethetőségét - hangsúlyozta Goda Krisztina, hozzátéve: új színt hoz az eddig is "brillírozó" Szervét Tibor figurája, aki ismét fontos szereplője a sorozatnak. A tervek szerint ez az utolsó évad. "Szerettük ezt a sorozatot, és jó, hogy megszülethetett, de vannak új terveink" - fogalmazott a kreatív producer, aki elárulta, hogy Divinyi Rékával már belekezdtek egy másik széria írásába. A produkció vezető írója változatlanul Divinyi Réka, az epizódok forgatókönyveit mellette Goda Krisztina és Kormos Anett jegyzi. A producer Kálomista Gábor, a line producer Helmeczy Dorottya. A vezető operatőr Babos Tamás, a vezető rendező Miklauzic Bence, a társrendező Vecsernyés János. / MTI