2001-ben közreműködött édesapja, Gryllus Dániel Családi kör című lemezén. 2003-ban a Dallas-Pashamende című film forgatása miatt fel kellett mondania a társulatnál, mivel a színház nem akarta elengedni filmezni. Azóta szabadúszó, jelentős időt tölt Németországban. Már korábban is dolgozott Rolf Schübel német rendezővel, aki már többször felvetette, hogy Dorka próbálja meg a németországi karriert. Ehhez a végső lökést a színházi szerződésbontás és Geszti Pétertől való válása adta, amit súlyosbított a honi bulvársajtó túlzó érdeklődése is. Jelenleg Berlinben él. 2010-ben Arany Medál díjat kapott a Látogatás című filmben nyújtott alakításáért. Színpadi szerepei [ szerkesztés] A Színházi Adattárban bejegyzett bemutatóinak száma: 35.
július 7-én, szerdán, 11 órakor lesz a várdombi temetőben. Gyászoló család
Szintén színművész férje természetesen mindenben segít a színésznőnek, noha az "éjszakai műszakot" egyértelműen Dorka viszi. – Éjjel én kelek a kicsihez, hiszen egyelőre hozzám van kötve, én tudom megnyugtatni, de Kornél mindenben segít. Nincsenek leosztva a feladatok, abból veszi ki a részét, amire éppen szükség van. Egy telefonos alkalmazás is a segítségemre van, ebbe mindig beírom, mikor aludt a kicsi és az megmondja, mikor fog legközelebb, ez általában be is szokott jönni. Talán a leginkább abban változtam Áronnal kapcsolatban, hogy már nem ugrom fel rögtön éjjel, ha nyöszörög, hagyom egy kicsit, hátha visszaalszik magától, és ez néha sikerül is – mesélte Dorka, aki ugyan örül annak, hogy férje most sokat van otthon a családdal, mégis úgy érzi, nagyon megviseli a színésztársadalmat ez az időszak, és ez alól ők sem kivételek. – Furcsa helyzet ez most a világban, és sajnos nem látjuk a végét, csak reménykedni tudunk. Picit úgy érzem, a színészek cserben lettek most hagyva, nincs támogatás, csak a remény, hogy hamarosan játszhatunk.
– Mégis, egy szakmában voltatok, nem próbáltad valahogy keresni? – Annál sokkal félszegebb és gátlásosabb voltam. Ott rajongtak sokan körülötte, amolyan nagyon nagymenők is, gondoltam, nem holmi magamfajta éhenkórászra vár. Aztán egyszer csak megtörtént a csoda. A Mafilm udvarán jártam, amikor megcsörrent a telefonom. A kitűnő rendező, Kőváry Kati (Gryllus Dorka édesanyja – a szerk. ) hívott, hogy a Pinceszínházban készül megrendezni a Varsói melódia című kétszemélyes darabot, és arra gondolt, eljátszanám-e a férfi szerepét. Persze hogy elvállaltam, egyébként sem halmoztak el akkoriban ajánlatokkal, meg tudtam, hogy remek a darab, de azért flegmán megkérdeztem, ki is lenne a partnerem. Hát Gryllus Dorka! Nem tudom elmondani, mi minden kavargott bennem egy pillanat alatt. Nem volt kétségem, hogy halálosan bele fogok szeretni, ugyanakkor tisztában voltam vele, hogy ez ezer problémával is együtt járhat. Egyáltalán észre fog venni, vagy csak egyike leszek a tucatnyi színpadi partnerének? Vajon be tudok nála vágódni, fel tudom kelteni az érdeklődését?
Kornél egy hétvégi gondolkodást követően döbbent rá, hogy mégis Dorkát akarja. Akkori érzéseit a Lakástalkshow-ban osztotta meg Lovász Lászlóval: "A 9-es buszra várva felhívtam, hogy akkor legyen vége. Felhívtam az akkori barátnőmet, vele is szakítottam, üldögéltem egy hétvégét egyedül a lakásban, és hétfőn a MAFILM udvaráról felhívtam, hogy szerintem mégis inkább találkozzunk. Dorka megkérdezte eléggé hűvösen és kimérten, hogy mit akarsz. Téged – válaszoltam. Aztán iszonyatosan hosszas csönd és Dorka azt mondta, most már ne gondolkozzál" – kacagtak hosszasan a történetet mesélve. Próbálják a kapcsolatuk lángját megőrizni, Kornél romantikus típus, a virágot, bonbont és a modort nagyon fontosnak tartja. Igyekeznek időt szakítani egymásra, és néhány lopott randit beiktatni. "Volt, hogy elmentünk a tőlünk 150 méterre lévő szállodába. Furcsa is volt, mert a Megdönteni Hajnal Tímeát című film bizonyos jeleneteit ott forgattuk, szóval abszolút ismertek. 'Jó estét művész úr, jó estét művésznő', bejelentkezünk és két órával később: viszontlátásra, kijelentkeznénk" – osztották meg kicsit hezitálva történetüket.
Később a kapcsolatuk nehezen indult, volt köztük egy Berlin–Budapest tengely: Dorka Berlinben képzelte el a jövőjét, Kornél elsősorban Budapesten. Két hetet találkoztak, két hetet nem. Nem tűnt üzemeltethető kapcsolatnak: "A kapcsolatunk elején volt még egy nehéz kör is. Korci egyszer csak mondta, hogy 'én rájöttem, hogy ez egy illúzió, és nekem ez egy álom, de én nem akarok veled menni bevásárolni, én nem akarok kertesházat, meg kutyát, mert ilyet csak fogorvosok csinálnak'. Akkor rátettem a telefont, hogy szia" – magyarázta Dorka nevetve. Ma már teljes a boldogság / Fotó: Viasat3 "Ha az ember racionálisan áll hozzá, és félretolja ezt a mindent elsöprő, nem is tudom, milyen színű ködöt, amit szerelemnek hívnak – ami tényleg nagyon durva volt, mintha fejbe vertek volna –, akkor úgy nézett ki, ennek semmiféle racionális jövője sincsen. Azt gondoltam, hogy akkor vessünk véget ennek az egésznek. Ez egy hülyeség, képtelenség, mi ketten, ebből a két teljesen különböző világból soha nem fogunk működni.
Ludwig: Káprázatos hölgyek, vagy amit akartok... Kate Osztrovszkij: Erdő... Akszjusa Loewe: My fair lady... Eliza Doolittle Srilbjanovic: Családtörténetek... Belgrád... Nagyesda Kander-Ebb: Kabaré... Sally Bowles Bulgakov: Kutyaszív... Zina Carlo Goldoni: Nyaralás... Giacinta Molnár Péter: Keresők Esterházy Péter: Egy nő Scheib: Mars cím nélkül... Doreen Zorin: Varsói melódia Lev Nyikolajevics Tolsztoj: Anna Karenina... a címszereplő Filmjei [ szerkesztés] Játékfilmek [ szerkesztés] Angst (1995) U. F. O. (1995) Érzékek iskolája (1996) Csajok (1996) Honfoglalás (1996) Romana kris – Cigánytörvény (1997) Légyfogó (1998) Európa expressz (1999) Kalózok (1999) Én, Rippl Rónai József (1999) Szomorú vasárnap (1999) El Nino – A kisded (2000) Tiszta lap (2002) Szökés Budára (2002) Mix (2004) Nyócker!